Ce ştim şi ce credem despre vin

Lumea vinului de la noi s-a îmbogăţit şi în acest an cu bloguri, magazine on-line şi proiecte inovatoare. După multă aşteptare avem şi un studiu despre cine sunt consumatorii de vin şi care sunt ritualurile lor asociate cu vinul. Astăzi, shortCUT Research a lansat primul studiul calitativ despre cultura, consumul şi percepția vinului în segmentul 25 – 45 de ani intitulat “Vinosfera clasei de mijloc”.

Pentru că am participat activ la acest proiect, răspunzând întrebărilor puse de shortCUT Research, am avut ocazia să citesc o parte din acest studiu deosebit de util celor care au în proiect campanii de comunicare în domeniul vinului.

Metodologia folosită a presupus interviuri cu oameni cu meserii cât mai diferite, ale căror cunoştiinţe despre vin au fost evaluate printr-un set de întrebări, observaţii în comerț şi Horeca, interviuri cu cei care prezintă vinurile publicului într-o formă sau alta (Marius Tudosiei – Băcănia Veche, Ileana Văduva – La Chambre), observaţii şi discuţii informale în baruri şi restaurante și studii de specialitate deja efectuate pe această temă, în România şi în străinătate.

Studiul pornește de la o analiză socio-demografică şi psihografică a publicului țintă.  Este cercetată în profunzime aprecierea subiectivă a locului pe care îl ocupă vinul în viaţa acestor oameni și modul în care se diferenţiază de celelalte băuturi. De asemenea, studiul explorează cum decurge consumul în oraş şi în mediul privat, pe ce canale se face achiziţia, ce ritualuri sunt asociate cu vinul şi care e frecvenţa consumului.

Din cuprinsul studiului: Descrierea targetului, Locul vinului în inima segmentului studiat, Cum arată consumul, Harta vinurilor, Construirea relaţiei cu vinul, Mâncare şi vin, Recomandări pentru marketing.

Pentru că doar cunoscând consumatorul se pot crea strategii de piaţă relevante, shortCUT research a compilat şi un modul despre piaţă şi strategie care poate fi achiziţionat separat. El a fost alcătuit prin desk research şi completat cu observații strategice. La acest modul a contribuit Vilma Minor, specialist în comunicare şi strategie, cu o experienţă solidă în toate categoriile de produse. Ea face o analiză comparativă a marketingului de vin faţă de cel de bere, discută o segmentare a pieţei şi face recomandări de acțiuni punctuale. Forma completă a acestui studiu se poate comanda la adresa http://www.theshortcut.ro/vinosfera/

Leave a Comment

Filed under ştiri cu şi despre vin

Leave a Reply