Google – Moving in is sorting out

Cu ocazia schimbării hostingului Vinurilor Povestite am plonjat un pic în statistica google analitics şi cum a trecut binişor un an de la articolul în care povesteam ce caută lumea pe google când vine vorba despre vin am văzut câteva semne ale unor schimbări interesante şi în acelaşi timp surprinzătoare.

Deşi obsesia sulfiţilor din vin rămâne pe primul loc, la fel de actuală ca şi anul trecut, au apărut câteva subiecte de interes constant, importante cantitativ, la care nu mă aşteptam.

În primul rând, există o curiozitate crescândă pentru şampanie şi vinul spumant, se caută informaţii despre tehnologia de fabricare a şampaniei ceea ce face ca tocmai unul din primele mele posturi pe acest blog, din 2009, să fie foarte citit în acest an. E unul din motivele pentru care cred că ar fi timpul pentru o ofertă mai largă de spumant brut sans dosage românesc.

Un alt subiect cu multe intrări din google este cel legat de conservarea şi păstrarea vinului precum şi care sunt regulile de servire ale vinului la masă. Urmează tema vastă a turismului oenologic şi a degustărilor la cramă, un subiect care, din păcate, este tributar infrastructurii locale.

Avand în vedere iarna cu temperaturi extreme din ianuarie – februarie 2012, vinul de ţară din balcoanele românilor a îngheţat din nou, iar căutarile pe tema temperaturii la care îngheaţă vinul au revenit în forţă.

Un subiect interesant nou apărut este şi acela al termenului de valabilitate al vinului („unde scrie pe eticheta vinului termenul de garanţie”). Faptul că vinul nu are termen de garanţie asemeni tuturor produselor, mi se pare una din caracteristicile sale fascinante. Vinul traieşte independent de tine şi expiră după un algoritm propriu, imposibil de rezumat de o ştampilă cu o dată

Cel mai căutat producător român, dintre cei despre care am scris pe blog, este Casa Olteanu – Gramma, iar cel mai căutat soi de strugure – o surpriză ? – e crâmpoşia.

Să nu uităm şi categoriile noastre deja consacrate:

Întrebări metafizice:

„Ce înseamnă să fii băutor de vin”, „ce fel de gust are vinul sec”, „ce se poate face în Drăgăşani”, „cine este furnica din reclamă?” „care este diferenţa dintre champagne şi le champagne.”

Întrebări al căror răspuns aş vrea şi eu să-l aflu:

„un miligram de dioxid de sulf câti mililitri are?”, „ce trebuie să scrie pe eticheta ca vinul să fie original”,”cât vin poţi să bei zilnic de la cotnari”,”cum se deschide un vin fără tirbuşon”,”câţi bani a costat târgul de vinuri Goodwine”, „am dezlegat berbecuţul – legendă albaneză ?”

Dincolo de toate astea, mi se pare că faţă de anul trecut, sunt mult mai multe căutari pertinente, după anul de recoltă, după denumirea vinului şi numele producătorului şi au apărut semne timide ale interesului pentru asocierea vinului cu preparate culinare. Avem suficiente motive ca să privim lucrurile cu optimism, interesul pentru educaţia în domeniul vinului e în creştere.

6 Comments

Filed under poveştile Monei

6 Responses to Google – Moving in is sorting out

  1. A dezlegat berbecutul? :)))))))))))))

  2. Mona, uite inca un argument care dovedeste ca nu scrii doar pentru tine 😉 Ref. la cautari, google a schimbat ceva in algoritmele sale (practic a introdus un nou algoritm numit Panda) pentru ca am observat si la mine o reducere a keyword-urilor aberante cu care vizitatorii ajungeau la mine pe blog. Daca o sa faci o comparatie cu anul trecut probabil ai sa observi si o scadere a bounce-rate-ului general si foarte probabil si a numarului de vizitatori trimisi de google spre vinuripovestite.ro . http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Panda

    • Vinuri Povestite

      Bogdan, scriu ca sa nu ma pierd si cu speranta de a intalni oameni interesanti, “in stare sa glumeasca inteligent” ( pe care – partial – i-am gasit). Asa ca, da, scriu pentru mine 😉
      Cat despre google, mi se pare important felul in care poti ghici tendintele de pe piata pe baza acestor cuvinte cheie. e fascinant cum functioneaza cuvintele astea…

  3. Pentru noi e deocamdata ghicitoare, pentru cei care scriu in engleza sau sunt din US Google a facut un serviciu de monitorizare a key-words la nivel global: http://www.google.com/trends/

  4. Eu nu ma pricep foarte mult la vinuri 🙂 , in schimb imi face placere sa beau vin 😀 . Ar trebui sa te apuci de treaba si sa scrii articole cu lucrurile pe care le-ai prezentat mai sus , sa iti creasca traficul 🙂 .
    Apropo , excelent articolul 😀 .

    • Mona

      Buna Tudor. Iti multumesc pentru apreciere. Am deja trafic pe aceste subiecte, nu as vrea sa-l concentrez doar in zona asta 🙂
      Cat despre vinuri, nu te poti pricepe la ele decat daca le bei cu placere…

Leave a Reply